• امروز : پنج شنبه - ۲۳ اسفند - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - رمضان - 1446
  • برابر با : Thursday - 13 March - 2025
کل پست ها: 73183اخبار امروز : 0
6

آغاز اجراي طرح توانمندسازي معلمان در حوزه پيشگيري از اعتياد در اراك

  • کد خبر : 30690
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

مشاور دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجراي طرح توانمندسازي معلمان در حوزه پيشگيري از اعتياد در اراك خبر داد و گفت: اين طرح علاوه بر افزايش دانش و آگاهي در زمينه پيشگيري در برابر اعتياد و ‏سطح توانمندي‌هاي رواني ، عوامل محافظ را افزايش و عوامل خطر ‏را كاهش مي دهد.به گزارش روابط […]

مشاور دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجراي طرح توانمندسازي معلمان در حوزه پيشگيري از اعتياد در اراك خبر داد و گفت: اين طرح علاوه بر افزايش دانش و آگاهي در زمينه پيشگيري در برابر اعتياد و ‏سطح توانمندي‌هاي رواني ، عوامل محافظ را افزايش و عوامل خطر ‏را كاهش مي دهد.

به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مركزي؛ حميد صرامي در دوره آموزشي توانمندسازي معلمان مقطع متوسطه دوم شهرستان اراك ‏ گفت: قرن ۲۰ به دوره دانش قدرت معروف بوده و قرن ۲۱ به اشتراك ‏گذاشتن و تبادل دانش قدرت است و اين بدين معنيست كه در قرن حاضر بايد دانش و ‏اطلاعات افراد منتقل شود و گسترش يابد.‏

وي گفت: استان مركزي به عنوان سومين استاني است كه طرح توانمندسازي مربيان را با ‏برنامه ريزي اجرا كرده كه اميدواريم با اجراي اين دوره آموزشي بتوان معلمان عزيز را در ‏آموزش، نحوه تعامل با دانش آموزان و افزايش آگاهي آنان، توانمند ساخت.‏

مشاور دبيركل ستاد افزود: در اين طرح توانمندسازي مربياني كه با انگيزه بالا، شركت و در موضوعات ‏اعلام نظر مي نمايند موفق ترند.‏

صرامي اظهار داشت: اين طرح علاوه بر افزايش دانش و آگاهي در زمينه پيشگيري در برابر اعتياد و ‏سطح توانمندي‌هاي رواني، در پي آن است كه ضمن افزايش عوامل محافظ، عوامل خطر ‏را كاهش دهد و همچنين مديران ديگر به دنبال كتمان مصرف دانش آموزان خود نباشند.‏

وي گفت: اگر به دانش آموزان اطلاعات بدهيم دانش در آن ها شكل مي گيرد كه ‏شكل گيري دانش منوط به هدفمند بودن اطلاعات، مستمر بودن آن و پشتوانه علمي آن ‏است و براي شكل گيري دانش بايد آموزش مهارت هاي زندگي، مدل زندگي و سبك ‏فرزندپرري است صورت پذيرد تا تغيير نگرش ايجاد گردد.‏

وي افزود: يكي از علل گرايش نوجوانان به سمت مصرف مواد مخدر و روان گردان ها ‏اختلال هويت است كه يكي از آن ها “هويت دنباله رو” است. كه در اين هويت نوجوان ‏به پيروي از دوستان خود به مصرف مواد روي مي آورد.‏

وي اظهار داشت: در سال ۱۳۸۶يكي از دلايل شروع مصرف مواد را رفع مشكلات روحي(انزوا و ‏ناكامي) و سپس كسب لذت بوده كه در سال ۱۳۹۰ اولين دليل كسب لذت و سپس ‏كنجكاوي و بقيه عوامل مي باشد.‏

وي در پايان گفت: خانواده هايي كه با فرزندان ارتباط مؤثر دارند، فرزندان آنان احساس ‏آرامش، شادي و رضايت دارد و براي خود و ديگران ارزش قايل هستند، داراي ذهني خلاق ‏هستند، نه هيجاني و نه نااميدند، و از اعتماد به نفس و عزت نفس بالايي برخوردارند كه ‏قطعاً اين افراد دچار اعتياد نخواهند شد.‏

همچنين نبي اله شاهمحمدي گفت: اهميت برنامه هاي پيشگيري از ‏اعتياد در مدارس به گونه ايست كه تمامي معلمان، مشاوران و مديران بايد آموزش ها را ‏فراگيرند تا با بازخورد آن ها در مدارس شاهد كاهش گرايش به مصرف مواد مخدر و روان ‏گردان ها در بين دانش آموزان باشيم.‏

منبع خبر: روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مركزي۹۵٫۰۶٫۰۷ 

لینک کوتاه : https://news.dchq.ir/3/?p=30690

برچسب ها