کرمانشاه- فرهاد اقطار معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در آغاز این کارزار با حضور جمعی از مسوولان و فعالان رسانه کرمانشاه ضمن یادآوری نقش رسانه در پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: این سومین کارزار در سطح کشور است که توسط سازمان بهزیستی اجرایی می شود.
وی یادآور شد: پیش از این کارزارهایی تحت عناوین ” دوست کودکت را می شناسی؟” و ” کودکت الان کجاست؟ در کشور به مرحله اجرا درآمد که در کارزار کنونی بر اساس محبت کلامی استوار شده است.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور؛ حساس سازی، آگاهسازی و اطلاع رسانی را از راهبردهای مهم کارزار رسانهای “والد آگاه، فرزند ایمن” برشمرد و ادامه داد: بر اساس بررسی و تحقیقات انجام شده، رسانه ها بهترین و موثرترین راهکار در امر پیشگیری به ویژه در میان خانواده ها هستند.
اقطار با اشاره به اهمیت رسانه ها و پررنگ شدن حضور آنها در جامعه تاکید کرد: باید از کانال رسانه های ملی، محلی و حتی فضای مجازی اطلاعات لازم را در اختیار خانواده ها قرار دهیم.
وی، اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص ضرورت ابراز محبت کلامی به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد را از اهداف عملیاتی این برنامه عنوان کرد و گفت: ارتباط مؤثر و محبت آمیز بین والدین و فرزندان، زمینه ساز ایجاد اعتماد و احساس امنیت در میان اعضای خانواده ها است.