کیش _ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر پیام صادر کرد.
در پیام سیدمرتضی اولادعلی آمده است:
هفته مبارزه با موادمخدر فرصت مغتنمی برای بازنگری در برنامهها و پیدا کردن راهکارهای اثر بخش در پیکار بی امان با این معضل بزرگ اجتماعی است.
شعار جهانی امسال، «مسأله جهانی موادمخدر؛ موضوعات پابرجا، چالشهای نوپدید، پاسخدهی نوآورانه»، به خوبی بیانگر ضرورت بازنگری در شیوههای مواجهه با آسیب اعتیاد و بهرهگیری از رویکردهای علمی، نوین و مبتنی بر مشارکت اجتماعی است.
امروزه علاوه بر چالشهای سنتی حوزه موادمخدر، با تهدیدهای جدیدی همچون تغییر الگوهای مصرف، ظهور مواد روانگردان جدید و گسترش اعتیادهای رفتاری مواجه هستیم که نیازمند آگاهیبخشی مستمر، آموزش هدفمند و مداخلات تخصصی و به روز است.
در جزیره کیش نیز با تکیه بر فرهنگ، سرمایههای ارزشمند انسانی و روحیه همدلی و مسئولیتپذیری کیشوندان، بر توسعه برنامههای پیشگیرانه بویژه آموزش جوانان و نوجوانان تأکید داریم.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عرصه مبارزه با موادمخدر، از تلاش های صادقانه و مجاهدانه نیروهای انتظامی، نظامی، امنیتی، قضایی، دستگاههای حمایتی و درمانی، فعالان فرهنگی اجتماعی، سازمان های مردمنهاد، خیرین، سازمان منطقه آزاد و تمامی خادمان این حوزه قدردانی مینمایم و امیدوارم با مشارکت آگاهانه و مسئولانه آحاد مردم، گامهای مؤثرتری در مسیر کاهش آسیبهای اجتماعی و تحقق جامعهای پویا، سالم و عاری از موادمخدر برداشته شود.
انتهای پیام/
