یزد ـ علی دهقان نیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با تأکید بر نقش مؤثر نهادهای فرهنگی و مذهبی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: ائمه جمعه به عنوان مرجع فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت ارزشمندی برای تبیین پیامدهای سوءمصرف مواد مخدر و ارتقای آگاهی عمومی به ویژه در میان جوانان و خانوادهها دارند.
وی با اشاره به اهمیت بهرهگیری از فرصت نماز جمعه در ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد افزود: استفاده از تریبونهای نماز جمعه برای تبیین ابعاد مختلف آسیب اعتیاد، معرفی راهکارهای پیشگیرانه و جلب مشارکت مردمی میتواند نقش مؤثری در کاهش گرایش به مواد مخدر و ارتقای سلامت اجتماعی ایفا کند.
در ادامه این جلسه، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان نیز ضمن اعلام آمادگی کامل ائمه جمعه استان برای همکاری با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بر ضرورت گسترش فعالیتهای فرهنگی و آگاهیبخشی در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: تبیین آموزههای دینی در حوزه حفظ سلامت فردی و اجتماعی و مقابله با آسیبهای ناشی از اعتیاد از جمله موضوعاتی است که میتواند در برنامههای فرهنگی و خطبههای نماز جمعه مورد توجه قرار گیرد.
در این نشست، بر اجرای برنامههای مشترک در هفته مبارزه با مواد مخدر از جمله اختصاص بخشی از خطبههای نماز جمعه به موضوع پیشگیری از اعتیاد، بهرهگیری از ظرفیت مبلغان دینی و تولید و انتشار محتوای آموزشی و فرهنگی تأکید شد.
انتهای پیام /
