• امروز : جمعه - ۲۵ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Friday - 14 June - 2024
کل پست ها: 70872اخبار امروز : 0
5

دکتر کاظمی: جهاد تبیین یکی از راهبردهای اساسی در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است / رضایی: اطلاع‌رسانی هنرمندانه باید منجر به تقویت امید و باور مخاطبان شود

  • کد خبر : 98292
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
دکتر کاظمی: جهاد تبیین یکی از راهبردهای اساسی در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است / رضایی: اطلاع‌رسانی هنرمندانه باید منجر به تقویت امید و باور مخاطبان شود
مراسم گرامیداشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی با حضور دکتر کاظمی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، عزیزاله رضایی مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی دولت، فاطمه رضایی دبیر شورای هماهنگی استان زنجان و حمید خواجه‌نژاد مشاور دبیرکل و مدیرکل روابط‌عمومی و کارکنان اداره‌کل روابط‌عمومی در محل این ستاد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری؛ دکتر علیرضا کاظمی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در این نشست ضمن گرامیداشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی و تقارن آن با دهه مبارک کرامت، گفت: جهاد تبیین یکی از راهبردهای اساسی کشور در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است و روابط‌عمومی در مرکز ثقل این موضوع قرار دارد.

وی تلاش ساختارمند را لازمه دستیابی به دستاوردهای بزرگ و پیروزی بر دشمن در جنگ رسانه‌ای‌، مهم عنوان کرد و ابراز داشت: روابط‌عمومی به‌عنوان حلقه اتصال یک سازمان با تمام ذینفعان و همکاران، تصویری دقیق، روشن و شفاف از درون به بیرون سازمان ارائه می‌دهد.

کاظمی با بیان اینکه در کنار وظیفه اطلاع‌رسانی باید رصد، نظرسنجی و تحلیل را نیز مدنظر قرار داد، گفت: امروز روابط‌عمومی‌ها فراتر از اطلاع‌رسانی و ارتباطات، به مجموعه عظیم فرهنگی، هنری تبدیل شده‌اند که لازمه این امر مستلزم مهارت و سواد رسانه‌ای است.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ایجاد شبکه ارتباطی پیوسته و مستمر با ذینفعان را از الزامات کارکردی روابط‌عمومی ستاد برشمرد و افزود: ارتباط پایدارتر با دستگاه‌های اجرایی ذینفع، می‌تواند ضامن موفقیت روابط‌عمومی هوشمند در دستیابی به اهداف و برنامه‌های ستاد باشد.

وی در پایان بر آمادگی ستاد برای ارتقای ساختار متناسب با ماموریت روابط‌عمومی، برگزاری دوره‌های آموزشی لازم برای توانمندسازی و صلاحیت‌های نیروی انسانی با تولید محتوای هدفمند، تاکید کرد.

در ادامه این نشست عزیزاله رضایی مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به الزامات تحول‌آفرین در حوزه اطلاع‌رسانی، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) تکلیف قانونی و شرعی همه را به شیوه‌های مختلف و در دوران مختلف با کلید واژه «اطلاع‌رسانی هنرمندانه» مشخص کردند.

رضایی با بیان اینکه اطلاع رسانی هنرمندانه از دستاوردها و خدمات، فعالیتی است هدفمند و اثربخش که بايد منجر به تقویت امید و باور مخاطبان شود، گفت: در دولت چارچوبی تحت عنوان پیوست‌رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی ابلاغ شده که ملاک عمل فعالیت رسانه‌ای روابط‌عمومی دستگاه‌ها در رویدادهای مختلف قرار گرفته است. هدف، راهبرد و سیاست‌گذاری، بررسی چالش‌ها، انتخاب درست ابزارهای ارتباطی برای داشتن برنامه رسانه‌ای اثربخش در این پیوست باید مشخص باشد تا روند فعالیت، نتیجه تحقق اهداف را تعیین کند، هرچند پیش از تمام این‌ها، افکارسنجی مخاطبان باید انجام شود.

وی با اشاره به الزام حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه‌ها از روابط‌عمومی‌ها، ابراز داشت: امروز، در مقابله با جنگ تبلیغی، شناختی و ترکیبی دشمن که به ابزارهای پیشرفته مجهز است، اگر به تجهیزات و امکاناتی به‌روز مجهز نباشیم، قاعدتاً اثربخشی لازم را نخواهیم داشت، زیرا دشمن امید مردم را هدف قرار داده است و امیدآفرینی به‌عنوان یک تاکتیک، می‌تواند جنگ روانی رسانه‌ای دشمن را خنثی کند.

مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه قانون، مسئولیت اطلاع‌رسانی دستگاه را متوجه رئیس دستگاه می‌داند، روابط‌عمومی را ظرفیت و امکانی برای اجرای مسئولیت خطیر دستگاه‌ها برشمرد.

رضایی در پایان سخنانش، بر رویکرد فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان خاص در ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید و ابراز داشت: این مهم باید همراه با مباحث اعتقادی دنبال شود تا در نهایت به ریشه‌کنی یک آسیب اجتماعی بزرگ بیانجامد.

حمید خواجه‌نژاد مشاور دبیرکل و مدیرکل روابط‌عمومی ستاد نیز در این نشست ضمن تبریک و گرامیداشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی به ارائه گزارشی از عملکرد هفت‌ماهه دوره جدید در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، رویدادها و تولید محتوا پرداخت و گفت: تعامل مستمر با رسانه‌ها و ایجاد شبکه‌های ارتباطی قوی، حضور در فضای مجازی و تعامل با کاربران به‌منظور ارتقای دانش و مهارت‌های پیشگیرانه از اعتیاد، استفاده از ابزارها و فناوری‌های جدید نظیر عینک AR برای انتقال پیام، هم‌افزایی باسایر دستگاه‌ها، تقویت و افزایش کارایی کمیته فضای مجازی از جمله راهبردها و برنامه‌های روابط‌عمومی این ستاد است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، انعکاس پررنگ‌تر دستاوردهای کشورمان در حوزه بین‌الملل را بابهره‌گیری از طرح ارتقای سایت دو زبانه ستاد و حضور در شبکه‌های اجتماعی به زبان انگلیسی برای تبیین جایگاه ممتاز کشورمان در عرصه جهانی مبارزه با موادمخدر با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی خارج از کشور را، از برنامه‌های آتی روابط‌عمومی عنوان کرد.

گفتنی است در این مراسم که روابط‌عمومی‌های سراسر کشور نیز از طریق وبینار در آن حضور داشتند، از آقایان بیانلو، صالحی و رحیمی کارشناسان روابط‌عمومی استان‌های زنجان، خوزستان و کردستان که به ترتیب عناوین اول تا سوم را براساس ارزیابی عملکرد صورت‌گرفته در سطح کشور به خود اختصاص دادند، تجلیل به عمل آمد. همچنین استان خراسان شمالی در حوزه خبر مکتوب و استان فارس در حوزه چند رسانه‌ای نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

لینک کوتاه : https://news.dchq.ir/3/?p=98292

برچسب ها