• امروز : دوشنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۴
  • برابر با : 12 - محرم - 1447
  • برابر با : Monday - 7 July - 2025
کل پست ها: 74022اخبار امروز : 1
24

حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی به والدین، هدف اصلی کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد است

  • کد خبر : 93777
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی به والدین، هدف اصلی کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد است
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در جلسه افتتاحیه کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با شعار "آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست"، گفت: هدف عملیاتی این کارزار رسانه‌ای، حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی به والدین درخصوص توجه و لزوم برقراری ارتباط سازنده و دوستانه با فرزندان و افزایش دانش آنها در زمینه پیشگیری از اعتیاد است.

خراسان رضوی- دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه جوانانی که با والدین خود احساس نزدیکی می‌کنند، کمتر از سایرین به مواد اعتیادآور روی می‌آورند، افزود: والدینی که نسبت به ایمن سازی فرزندان خود دغدغه دارند، همواره باید به سوال‌هایی از قبیل اینکه فرزندشان الان کجاست؟ چه کار می‌کند؟ با چه کسی است؟ و… پاسخ دهند.
وی تصریح کرد: والدین باید دوستان فرزندان‌ خود را بشناسند و با آنها ارتباط برقرار کنند. در خانواده‏هایی که نوجوانان بدون اطلاع و نظارت فعال والدین اوقات فراغت خود را در بیرون از خانه سپری می‌کنند، احتمال مصرف دخانیات و مواد مخدر دور از انتظار نمی‏باشد.
مدیرکل بهزیستی خاطرنشان کرد: اگر تصور می‌کنید که فرزندتان ممکن است در معرض اعتیاد به انواع مواد قرار بگیرد یا دوستان و همسالانی این چنینی دارد، توصیه می‌شود حتماً با خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ تماس بگیرید و از مشاورین و راهنمایی متخصصین در این حوزه برخوردار شوید.
فیروزی با بیان اینکه کارزار رسانه‌ای با کمترین هزینه جمعیت وسیعی از مخاطبین را تحت پوشش برنامه قرار می دهد، گفت: در کارزار رسانه‌ای یک پیام واحد و مشخص که بر مبنای منابع موثق علمی طراحی شده در یک دوره زمانی معین از طریق کانال‌های اطلاع رسانی متنوع و رسانه‌های مختلف به جمعیت خاص مخابره می‌شود.
وی ادامه داد: کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در بازه زمانی ۲ الی ۱۵ آبان ماه با موضوع اختصاصی “آیا می دانی الان فرزندت کجاست؟” با همکاری تمام ادارات وظرفیت‌های استانی برنامه ریزی واجرا می گردد و مخاطب اصلی این کارزار، والدین می‌باشند .
مدیرکل بهزیستی گفت: در اسفند ماه سال گذشته کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با موضوع کلی “والد آگاه، فرزند ایمن” و موضوع اختصاصی آیا دوست فرزندت را می شناسی؟ در سطح استان اجرا شد که با توجه به نزدیکی به ایام نوروز این کارزار در سال جدید نیز اجرا شد و در هفته مبارزه با موادمخدر نیز با استفاده از ظرفیت درون سازمانی و برون سازمانی با تلفیقی از پیام های پیشگیری از اعتیاد جهت عموم مردم توانست در فضای مجازی بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ مخاطب را تحت پوشش برنامه های آگاه سازی پیشگیری از اعتیاد قرار دهد. همکاری دستگاه های دیگر از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره ورزش و جوانان در سال گذشته منجر به توسعه این برنامه شد که از ظرفیت حداکثری خود در بسط و توسعه این برنامه استفاده کردند.
فیروزی تاکید کرد: یکی از نگرانی‌های این روزهای والدین مخصوصا آنهایی که فرزند نوجوان و جوان دارند رو آوردن به سمت مواد و اعتیاد است. اعتیاد می‌تواند مشکلات زیادی را برای آینده فرزندان و سلامت جسمی و روانی آنها ایجاد کند. والدین باید زمانی را به فرزندان خود اختصاص دهند و به‌طور منظم و هفتگی با آنها برنامه‌ریزی داشته باشند و به کارهای مختلف بپردازند. متاسفانه برخی خانواده‌ها برای جلوگیری از تحریک حس کنجکاوی در فرزندان خود، از مطرح کردن مسائل و ارائه اطلاعات صحیح به آنها خودداری می‌کنند. والدین نباید فراموش کنند که اگر اطلاعات صحیح را به فرزندان خود ندهند، ممکن است اطلاعات غلط را از دوستان خود کسب کنند.

لینک کوتاه : https://news.dchq.ir/3/?p=93777
  • ارسال توسط :
  • منبع : شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی
  • 281 بازدید
  • بدون دیدگاه