محمد مهدی اسماعیلی در این رابطه گفت: این فرایند در سه حوزهی تامین محتوا، انتشار گسترده محتوا و بازی های رایانه ای تحقق یافت.
وی بیان کرد: در زمینه تامین محتوا، بیش از ۱۱۰ فیلم کوتاه، پویانمایی، موشنگرافی و تیزر تولید و بیش از ۵۰۰۰ اثر قابل انتشار، در قالب جشنواره یاریگران زندگی گردآوری شد.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد بیان کرد: همچنین در بخش انتشار محتوا، اقدامات زیر انجام شده است:
۱- بیش از ۰۰۰/۱۰۰/۳ بازدید از محتوای منتشر شده بر بستر شبکه های اجتماعی و کانال های مربوطه
۲- بیش از ۰۰۰/۱۴۰ بازدید محتوای منتشر شده در کانال های آپارات و نماشا
۳- بیش از ۰۰۰/۳۰۰ بازدید محتوای منتشر شده بر بستر صفحات وب سایتها
۴- بیش از ۰۰۰/۷۰۰/۳ بازدید محتوای منتشر شده بر بستر اپلیکیشنهای موبایل
۵- بیش از ۰۰۰/۰۰۰/۴ بازدید محتوای منتشر شده بر بستر بازی های رایانه ای
و در نهایت چهار بازی رایانهای تحت اندروید با نام نقاب، راننده حرفهای، ویزیت و نبرد شیشهای آماده انتشار میباشند.
اسماعیلی گفت: در سال ۱۴۰۰؛ مرحله دوم طرح یاریگرانزندگی در فضای مجازی، معطوف به انتشار جامع، گسترده و هوشمند محتوا برای بیش از ۴۰ میلیون مخاطب، راه اندازی ۵ آموزشگاه مجازی، تبلیغات محیطی بر اساس فناوری واقعیت افزوده (AR) و تولید بازی بر اساس فناوری واقعیت مجازی (VR) خواهد بود.
وی افزود: با توجه به افزایش گستردگی جشنواره در دومین دوره؛ از ظرفیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، کانون پرورش فکری کودکان و ادارهکل مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده خواهد شد.