• امروز : دوشنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : 23 - شوال - 1446
  • برابر با : Monday - 21 April - 2025
کل پست ها: 73441اخبار امروز : 0
8

ارائه آموزش های مهارت زندگی در مدارس استان خراسان رضوی

  • کد خبر : 48044
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین نواختن زنگ مهر گفت: یکی از نکات اصلی در سند تحول بنیادین تحقق مدرسه صالح و رسیدن به حیات طیبه است و در مدرسه زندگی دانش آموزان باید مهارت‌های زندگی را بیاموزند و تمرین کنند. به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان […]

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین نواختن زنگ مهر گفت: یکی از نکات اصلی در سند تحول بنیادین تحقق مدرسه صالح و رسیدن به حیات طیبه است و در مدرسه زندگی دانش آموزان باید مهارت‌های زندگی را بیاموزند و تمرین کنند.


به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی، قاسم‌علی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش در آیین نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور جمعی از مقامات استانی در دبیرستان هدی آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۵ هزار معلم و ۳۶ هزار دانش آموز شهید گفت: رسالت آموزش و پرورش توان بخشیدن به انسان‌ها در جهت توسعه و پرورش کامل استعدادهای و شناخت توانمندی‌های خود است و بهره گیری صحیح از سیاست‌های اصلاحی در آموزش و پرورش و به دور از هرگونه افراط و تفریط و یا تعصب کورکورانه می‌تواند دگرگونی مثبتی را در سیستم آموزشی ایجاد نماید.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین، کانون اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است بیان کرد: تمام سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها در مدرسه که مرکز اصلی تعلیم و تربیت است محقق می‌شود و در همین راستا شعار سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در آموزش و پرورش خراسان رضوی، مدرسه زندگی، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی انتخاب شد تا اهداف و سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های خود را متمرکز و مشخص بیان و دنبال کنیم.


وی متذکر شد: یکی از نکات اصلی در سند تحول بنیادین تحقق مدرسه صالح و رسیدن به حیات طیبه است و در مدرسه زندگی دانش آموزان باید مهارت‌های زندگی را بیاموزند و تمرین کنند.


خدابنده افزود: اگر شادی و نشاط که لازمه نوجوانی است در مدرسه نباشد، زیستن برای یادگیری و یادگیری برای زیستن محقق نمی شود و ضروری بوده که مهارت‌های زندگی از قبیل: تصمیم گیری، حل مسئله، تفکر خلاق، تفکر نقاد، توانایی برقراری ارتباط  موثر، خودشناسی و خود آگاهی، همدلی و صمیمیت و مقابله با استرس و اضطراب را دانش آموزان در مدرسه فرا بگیرند.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در آموزش و پرورش کارآمد باید آینده‌نگری با توجه به پدیده‌های جهانی شدن و رشد تکنولوژی، توجه جدی به چهار رکن اساسی یادگیری، تعلیم و تربیت همه جانبه و تمام ساحتی، به کارگیری شیوه‌های فعال مشارکتی و تجربی آموزشی و تاکید بر بعد روحانی و تربیتی و تلاش در جهت تربیت اخلاقی، عبادی و اعتقادی مدنظر قرار گیرد.


منبع: روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی۹۷٫۰۷٫۰۸

لینک کوتاه : https://news.dchq.ir/3/?p=48044

برچسب ها