• امروز : دوشنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : 23 - شوال - 1446
  • برابر با : Monday - 21 April - 2025
کل پست ها: 73441اخبار امروز : 0
8

آغاز طرح مشارکت دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس خواف

  • کد خبر : 47772
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۶:۰۳

با هدف ارتقای مشارکت و کنش‌های ارتباطی سالم در مدارس طرح ماد ( مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ) همزمان با شهرهای مشهد و نیشابور در شهرستان خواف اجرا می‌شود. به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی، علی ابراهیم بای رئیس اداره بهزیستی شهرستان خواف گفت: […]


با هدف ارتقای مشارکت و کنش‌های ارتباطی سالم در مدارس طرح ماد ( مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ) همزمان با شهرهای مشهد و نیشابور در شهرستان خواف اجرا می‌شود.


به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی، علی ابراهیم بای رئیس اداره بهزیستی شهرستان خواف گفت: سازمان بهزیستی کشور به‌عنوان یکی از متولیان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری وزارت آموزش و پروش اقدام به اجرای این طرح می‌کند.


وی افزود: پیشینه و سوابق مشابه این طرح در چارچوب فعالیت‌های سازمان بهزیستی کشور را می‌توان در تجاربی یافت که در قالب دو برنامه همیاران سلامت روان و آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس کسب شده است تجربه‌های همکاری موفق سازمان بهزیستی با آموزش و پرورش از مهمترین عوامل اجرای این طرح جدید می‌باشد که مشارکت والدین، معلمان و دانش‌آموزان را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پی دارد.


وی افزود: دانش‌آموزان در چارچوب این برنامه در پویایی گروهی سالم در فضاهای فعالیت اجتماعی شان به حل مشکلاتشان به صورت جمعی و با برخورداری از حمایت اجتماعی متقابل اقدام می‌کنند، تشکل‌های دانش‌آموزی به وجود می‌آورند و سعی می‌کنند از تبعیض و پیش داوری فاصله بگیرند.


رئیس اداره بهزیستی شهرستان خواف افزود: اهداف اصلی اجرای این طرح شامل ارتقاء توانمندی‌های دانش‌آموزان، ایجاد و توسعه ظرفیت‌های دانش‌آموزان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوانان است.

گفتنی است این طرح با نظارت بهزیستی و  همکاری آموزش و پرورش در مدارس شهر خواف اجرا می‌شود.


منبع: روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی۹۷٫۰۶٫۲۵

لینک کوتاه : https://news.dchq.ir/3/?p=47772

برچسب ها