• امروز : چهارشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : 9 - محرم - 1448
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026
کل پست ها: 77956اخبار امروز : 0
4

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بی تفاوتی نسبت به اعتیاد از حساسیت آن کم کرده است

  • کد خبر : 31650
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به بی تفاوتی عمومی به پدیده اعتیاد هشدار داد و گفت: این عادی انگاری و بی تفاوتی از بروز حساسیت اجتماعی در خصوص اعتیاد کاسته است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان بهزیستی، علی ربیعی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی آسیب های روانی و […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به بی تفاوتی عمومی به پدیده اعتیاد هشدار داد و گفت: این عادی انگاری و بی تفاوتی از بروز حساسیت اجتماعی در خصوص اعتیاد کاسته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان بهزیستی، علی ربیعی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی آسیب های روانی و اجتماعی اعتیاد افزود: این در حالی است که ۶۰ درصد جرائم کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم با مصرف مواد مخدر مرتبط است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بیشترین توجه و تمرکز فعلی در برنامه های مبارزه و کاهش اعتیاد در وجه انتظامی است .

وزیر رفاه با اشاره به پذیرش روزانه ۷۰ معتاد در مراکز بازپروری اعتیاد، گفت: متاسفانه در شیوع شناسی و تغییر الگوی مصرف مواد، نتوانستیم رابطه خطی برقرار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت علت شناسی نوین در گفتمان نوین، اظهارکرد: متاسفانه در مدیریت طرح های اجتماعی و مدیریت حل مسائل فرآیندهای اجتماعی، ضعیف عمل کردیم.

به گزارش ایرنا بر اساس آخرین آمار اعلام شده از ستاد مبارزه با مواد مخدر ، مصرف مواد به عنوان چهارمین عامل مرگ کشور پس از تصادفات رانندگی، سکته های قلبی و سوختگی ها به شمار می رود و به طور متوسط ، هر روز ۱۰ تن در ایران بر اثر مصرف مواد مخدر می میرند.

گفته می شود که در زمان حاضر یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور بسر می برند.

منبع: ايرنا ۹۵٫۰۷٫۱۴ 

لینک کوتاه : https://news.dchq.ir/3/?p=31650

برچسب ها