• امروز : چهارشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : 9 - محرم - 1448
  • برابر با : Wednesday - 24 June - 2026
کل پست ها: 77956اخبار امروز : 0
5

سخنگوی وزارت بهداشت: برای نظارت بر مراکز ترک اعتیاد با کمبود کارشناس مواجه بودیم

  • کد خبر : 31471
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ما به دلیل کمبود‌هایی که در سیستم دولتی داشتیم طبق برنامه پنجم توسعه برای نظارت بر مراکز ترک اعتیاد از بسیج جامعه پزشکان کمک گرفتیم.ایرج حریرچی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که چرا نظام سلامت از بسیج جامعه پزشکان بر ای نظارت […]

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ما به دلیل کمبود‌هایی که در سیستم دولتی داشتیم طبق برنامه پنجم توسعه برای نظارت بر مراکز ترک اعتیاد از بسیج جامعه پزشکان کمک گرفتیم.

ایرج حریرچی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که چرا نظام سلامت از بسیج جامعه پزشکان بر ای نظارت برای مراکز ترک اعتیاد کمک گرفته است، گفت: ما به دلیل کمبودهایی که در سیستم دولتی داشتیم مجبور شدیم برای نظارت از بخش غیردولتی استفاده کنیم.

وی افزود: در یکی از استان‌های کشور ۷۰۰ مرکز ترک اعتیاد داشتیم در حالی که تنها یک کارشناس ناظر برای رسیدگی و نظارت بر کارها آنها وجود داشته است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه آمده است که وزارت بهداشت می‌تواند برای نظارت از بخش غیردولتی کمک بگیرد به همین دلیل هم از بسیج جامعه پزشکی که یک ارگان تخصصی که از خود جامعه پزشکان است استفاده کردیم.

حریرچی در مورد بحث دسترسی به پرونده‌های بیماران، گفت: چنین چیزی اصلاً وجود ندارد و قرار نیست انجام شود و تنها باید گفت دلیل این همه ناراحتی مشکل بعضی مراکز با بحث نظارت است که نمی‌خواهند این کار صورت گیرد.

منبع: فارس ۹۵٫۰۷٫۰۶

لینک کوتاه : https://news.dchq.ir/3/?p=31471

برچسب ها