
مدیر کل کنسولی رومانی ، که در راس هیاتی برای برگزاری چهارمین نشست کنسولی مشترک میان دو کشور به میزبانی همتای ایرانی خود در تهران به سر می برد با معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه دیدار کرد.
به گزارش ایسنا، در این دیدار ، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه، بر عزم دولت برای گسترش هرچه بیشتر روابط با رومانی، به ویژه در زمینه روابط مردمی و کنسولی تاکید کرد.
حسن قشقاوی اعطای هر چه بیشتر تسهیلات روادیدی برای اتباع دو کشور به ویژه تجار و سرمایه گذاران، گردشگران و دانشجویان را زمینه توسعه مناسبات در همه زمینه ها عنوان کرد.
قشقاوی امضای اسناد معاضدت قضایی، استرداد مجرمان و نیز موافقت طرفین با لغو روادید خدمت، میان دو کشور را گام بلند و ارزشمندی برای توسعه مناسبات خواند.
مدیر کل کنسولی رومانی نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از پیشرفتها و دستاوردهای چهارمین نشست کنسولی با همتای ایرانی خود آمادگی کشور متبوع خود را برای توسعه عملی مناسبات در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و نیز فراهم آوردن زمینه های سفر آسان اتباع دو کشور به خاک یکدیگر اعلام کرد.