• امروز : پنج شنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : 10 - محرم - 1448
  • برابر با : Thursday - 25 June - 2026
کل پست ها: 77970اخبار امروز : 0
6

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر: ماده مخدر کتامین به راحتی در دسترس نیست

  • کد خبر : 29577
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ماده مخدر کتامین، یک داروی بی هوشی است و به راحتی در دسترس مصرف کنندگان قرار ندارد.پرویز افشار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به وجود ماده مخدر جدیدی بنام کتامین در بازار افزود:‌ کتامین یک ماده جدید نیست بلکه از داروهایی […]

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ماده مخدر کتامین، یک داروی بی هوشی است و به راحتی در دسترس مصرف کنندگان قرار ندارد.

پرویز افشار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به وجود ماده مخدر جدیدی بنام کتامین در بازار افزود:‌ کتامین یک ماده جدید نیست بلکه از داروهایی است که در اتاق عمل و برای بیهوشی افراد در سنین پایین مانند جوانان و کودکان استفاده می شود.

وی گفت: این ماده اثرات ضد درد دارد و داروی داروخانه ای نیست و در بازار به راحتی پیدا نمی شود.

افشار افزود: کتامین در فرد مصرف کننده ضربان قلب شدید، توهمات خاص و وابستگی ایجاد می کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در سایر کشورها نیز مصرف چنین موادی شایع است؛ گفت: این ماده بسیار گران است و افرادی می توانند به آن دسترسی یابند که درآمد خوبی داشته باشند.

افشار افزود: مصرف کنندگان کتامین کسانی هستند که تنوع طلبی بیشتری در مصرف مواد مخدر دارند.

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما۹۵٫۰۴٫۲۴ 

لینک کوتاه : https://news.dchq.ir/3/?p=29577

برچسب ها