• امروز : پنج شنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : 10 - محرم - 1448
  • برابر با : Thursday - 25 June - 2026
کل پست ها: 77970اخبار امروز : 0
13

برنامه وزارت علوم برای کاهش اعتیاد در دانشگاه‌ها

  • کد خبر : 29561
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: آمار دانشجویان معتاد به مواد مخدر در دانشگاه‌ها کمتر از دو درصد است؛ که در این زمینه برای دانشگاه‌ها برنامه‌ها و جزوات آموزشی تدوین کردیم و همچنین نشست‌های علمی و ترویجی برگزار خواهد شد. سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه […]

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: آمار دانشجویان معتاد به مواد مخدر در دانشگاه‌ها کمتر از دو درصد است؛ که در این زمینه برای دانشگاه‌ها برنامه‌ها و جزوات آموزشی تدوین کردیم و همچنین نشست‌های علمی و ترویجی برگزار خواهد شد.

سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به آمارهای منتشر شده از اعتیاد دانشجویان به مواد مخدر در دانشگاه‌ها گفت: آمارهایی که از اعتیاد به مواد مخدر در دانشگاه ها منتشر شده سندیت ندارد، چرا که براساس آمارهای دقیق، اعتیاد دانشجویان به مواد مخدر کمتر از دو درصد است؛ ولی ممکن است که آمار استفاده از سیگار و قلیان بیشتر از این باشد.

وی افزود: این بررسی ها در حوزه مشاوره سازمان امور دانشجویان انجام می شود، اما بر اساس اطلاعاتی که آنها به ما داده اند تا ۱۵ درصد آنها نیز مصرف سیگار و قلیان دارند؛ ولی اعتیاد به مواد اعتیادآوری مثل تریاک زیر دو درصد است.

هاشمی خاطرنشان کرد: برای دانشگاه‌ها در این زمینه برنامه‌ها و جزوات آموزشی تدوین کردیم و همچنین نشست‌های علمی و ترویجی برگزار خواهد شد.

منبع خبر: خبرگزاری دانشجو۹۵٫۰۴٫۲۳

لینک کوتاه : https://news.dchq.ir/3/?p=29561

برچسب ها