• امروز : پنج شنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : 10 - محرم - 1448
  • برابر با : Thursday - 25 June - 2026
کل پست ها: 77970اخبار امروز : 0
6

پزشکی قانونی اعلام کرد: مرگ۴۳۷ تن بر اثر استعمال بیش از حد مواد مخدر در دوماه ابتدایی امسال

  • کد خبر : 29486
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱

پزشکی قانونی از مرگ ۴۳۷تن بر اثر استعمال بیش از حد مواد مخدر در دو ماهه امسال در کشور خبر داد . به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان پزشکی قانونی این شمار فوت شده در اثر سوء مصرف مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با تلفات ۴۳۲ تن‌ ۱٫۲ درصد افزایش […]

پزشکی قانونی از مرگ ۴۳۷تن بر اثر استعمال بیش از حد مواد مخدر در دو ماهه امسال در کشور خبر داد .

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان پزشکی قانونی این شمار فوت شده در اثر سوء مصرف مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با تلفات ۴۳۲ تن‌ ۱٫۲ درصد افزایش یافته است.

از کل تلفات سوءمصرف مواد مخدر در دو ماهه ابتدایی سال جاری ۳۹۴ تن مرد و ۴۳ تن زن بودند.

**تهران دارای بیشترین فوتی
در این گزارش آمده است ،در این مدت استان‌ها تهران با ۱۰۲، کرمانشاه با ۳۲ و اصفهان و کرمان هر کدام با ۲۶ فوتی بیشترین و استان‌های مازندران و خراسان جنوبی هر کدام با یک، مرکزی و گلستان با ۲ و ایلام با ۳ فوتی کمترین آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر را داشتند. آمار تلفات اعتیاد در استان بوشهر طی این مدت صفر گزارش شده است.

بر اساس این گزارش از کل تلفات اعتیاد در دو ماهه امسال ۲۶۴ تن بر اثر مسمومیت حاد، ۱۳۲تن به دلیل مصرف طولانی مدت و ۴۱ تن به دلیل مصرف روانگردان‌ها جان باخته اند.

منبع خبر: ايرنا ۹۵٫۰۴٫۲۱ 

 

لینک کوتاه : https://news.dchq.ir/3/?p=29486

برچسب ها