• امروز : یکشنبه - ۲۵ خرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : 19 - ذو الحجة - 1446
  • برابر با : Sunday - 15 June - 2025
کل پست ها: 73943اخبار امروز : 0
10

وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت «هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی » خواستار شد : همکاری ملی برای مراقبت از کودکان در برابر آسیب های اجتماعی

  • کد خبر : 24388
  • ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

  وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی خواستارهمکاری ملی برای مراقبت از کودکان در برابر آسیب های اجتماعی شد . به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،‌ متن کامل پیام علی اصغر فانی به شرح زیر است : به نام خداوند بخشنده مهربان یکی از مسائل و موضوعات […]

 

وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی خواستارهمکاری ملی برای مراقبت از کودکان در برابر آسیب های اجتماعی شد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،‌ متن کامل پیام علی اصغر فانی به شرح زیر است :

به نام خداوند بخشنده مهربان

یکی از مسائل و موضوعات اساسی که امروزه در ابعاد فراملی ، ملی و منطقه ای مطرح است ، بحث اعتیاد و آسیب های اجتماعی است ، موضوع مهمی که با بهداشت روان کودکان ، نوجوانان و جوانان سروکار دارد .

اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به دانش آموزان در این عرصه ، گرچه شیرین و امید بخش است ، اما مستلزم ظرافت و برنامه ریزی خاصی است که توجه به آن ، ضامن موفقیت برنامه های پیشگیرانه خواهد بود .

درعلم روان شناسی ، نوجوانی ، مرحله ای از زندگی افراد است که از آن به دوران طلایی تربیت یاد شده است .

دراین مرحله ، انسان به دنبال هویت خویش است و باید به او کمک شود تا با کسب دانش ، آگاهی و مهارت ، سبک زندگی سالم را برگزیند و با دستیابی به شایستگی های پایه ، مراتب کمال و حیات طیبه را طی نماید .

براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، «نوجوان سالم » نوجوانی است که به طور متعادل و متوازن ، به تربیت همه ی ابعاد و ساحت های وجودی و تربیتی او توجه شده است . نوجوانی که علاوه برکسب علم و دانش ، به تربیت ساحت دینی و اخلاقی ، اجتماعی ، اقتصادی و حرفه ای ، زیستی و بدنی ، هنری و زیبا شناختی او نیز توجه شده است .

وزارت آموزش و پرورش ، براساس این چارچوب ودیدگاه ، به همه ی ساحت های وجودی و تربیتی دانش آموزان توجه دارد ازجمله ، اهتمام به تربیت دانش آموزان برای مراقبت از خود در برابر اعتیاد ، رفتارهای پرخطر وآسیب های اجتماعی ،‌بویژه اعتیاد به مواد مخدر.

مبارزه با اعتیاد وآسیب های اجتماعی و کوشش برای مصونیت بخشی کودکان و نوجوانان در برابر عوامل مخاطره آمیز و رفتارهای پرخطر ،‌ زمانی می تواند کارآمد و اثر بخش باشد که در قالب یک نهضت فرهنگی درآید و منجر به استقرار «نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان » شود و بدین منظور، مدرسه و نهاد تعلیم و تربیت می تواند کانون فعالیت ها و سرمایه گذاری ها برای مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی باشد .

«هفته ی مبارزه با اعتیاد وآسیب های اجتماعی » در مدارس که برای نخستین بار توسط وزارت آموزش و پرورش و در قالب فعالیت های متنوع فرهنگی و آموزشی برگزار می شود ، فرصتی است ارزشمند برای گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و همگانی کردن مبارزه با مواد مخدر در سطح جامعه که مدرسه را به عنوان قطب فعالیت های پیشگیری اولیه از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در کشور مورد توجه قرار می دهد .

ضمن تشکر و قدردانی از همه ی دستگاه ها ، سازمان ها ، نهادها ، بویژه خانواده ها ، همکاران فرهنگی ، دانش آموزان و تشکل های دانش آموزی که در برگزاری با شکوه این مراسم مشارکت دارند ، پیشنهاد می نمایم که از فرصت برگزاری چنین برنامه هایی در سطح مدارس ، برای گسترش همکاری های ملی درجهت مراقبت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب های اجتماعی استفاده کنیم و بر این نکته تاکید دارم که وزارت آموزش و پرورش ، در عرصه ی خطیر مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی ، به همکاری گسترده ی خانواده ها ، دستگاه های دولتی و غیر دولتی و نیز مشارکت موثر رسانه ها نیازمند است و از آن استقبال می کند .

منبع خبر: پرتال آموزش و پرورش ۹۴٫۰۹٫۳۰

لینک کوتاه : https://news.dchq.ir/3/?p=24388

برچسب ها