🔸 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش با تأکید بر اینکه صدا و سیما پرچمدار پیشگیری در عرصه آسیب های اجتماعی و جنگ نرم است، گفت: رسانه ملی در خط مقدم روشنگری، فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی قرار دارد و این تلاشها شایسته قدردانی است.
فرماندار ویژه و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان با تشریح برنامههای عملیاتی سال ۱۴۰۵، از اجرای مجموعهای گسترده از اقدامات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و نظارتی با محوریت پیشگیری از اعتیاد خبر داد و تأکید کرد: کاهش آسیبهای اجتماعی و مقابله مؤثر با مواد مخدر بدون مشارکت مردم، نهادهای اجتماعی و دستگاههای اجرایی امکانپذیر نخواهد بود.
کمیته توسعه مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردمنهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان روضوی با حضور محمدعلی نبیپورمعاون سیاسی استانداری، علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و تعدادی از نمایندگان دستگاه های عضو در محل استانداری برگزار شد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب بر ضرورت توسعه برنامههای آموزشی و آگاهیبخشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و گفت: ارتقای دانش عمومی و توانمندسازی گروههای هدف، مؤثرترین راهکار برای کاهش آسیبهای ناشی از مواد مخدر و صیانت از سلامت جامعه است.
فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از اجرای طرح جمعآوری معتادان متجاهر در سطح این شهرستان خبر داد.
فرمانده انتظامی ایذه ودزپارت از کشف حدود ۲۰ هزار قرص غیر مجاز در این شهرستانها خبر داد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در بازدید از مؤسسه درمان اعتیاد کنگره ۶۰ شهرستان میبد، نقش سازمانهای مردمنهاد را در تکمیل فرآیند درمان، بازتوانی و بازگشت افراد به زندگی سالم اجتماعی مؤثر و ارزشمند دانست و بر ضرورت حمایت از این ظرفیتها تأکید کرد.
دومین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان قم با هدف بررسی راهکارهای عملیاتی مقابله با آسیبهای اجتماعی، با حضور مدیران ارشد استانی و اعضای این کمیته برگزار شد که در این نشست، بر ضرورت همافزایی دستگاههای فرهنگی برای تحقق شعار «نه به دخانیات؛ نه به اعتیاد» و هوشیاری در برابر طرحهای نوین دشمن در ترویج مواد مخدر تأکید گردید.
نشست مشترک دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با بخشدار مرکزی و دهیاران روستاهای بخش مرکزی با محوریت پیشگیری و مقابله با کشت خشخاش و شاهدانه در محل بخشداری برگزار شد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتیاد فقط یک آسیب نیست؛ بخشی از جنگ نرم دشمن است.