صابری با تشریح جزئیات لایحه کمک به ساماندهی معتادان متجاهر گفت: شورای اسلامی شهر قم با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و ارتقای امنیت و آرامش عمومی شهروندان، اختصاص ۳ میلیارد تومان از سوی شهرداری قم به ستاد مبارزه با مواد مخدر را مصوب کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم از تشکیل کارگروه ویژه اصناف این استان خبر داد و گفت: با توجه به تبدیل شدن برخی عطاریها به محل عرضه غیرقانونی داروهای مخدر، بازرسیهای سرزده و بدون هماهنگی از تمامی واحدهای مشکوک در دستورکار قرار گرفته است.
نشست مشترک دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در هفته هلال احمر برگزار شد و دو طرف بر توسعه همکاریهای فرابخشی در حوزههای پیشگیری از اعتیاد، کاهش آسیبهای اجتماعی، آموزش همگانی و توانمندسازی بهبودیافتگان و گروههای در معرض خطر تأکید کردند.
دادستان عمومی و انقلاب قم بر عزم جدی دستگاه قضایی در مقابله با سوداگران مرگ تاکید کرد.
کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر در استان قم با هدف رصد و پیگیری مسیرهای مالی و اقتصادی این جرایم و تضعیف شبکههای سازمانیافته تشکیل شد.
معاون دادستان قم گفت: برخورد با قاچاقچیان و توزیعکنندگان مواد مخدر در استان قم با قاطعیت ادامه دارد.
فرمانده انتظامی استان قم با تأکید بر جایگاه این شهر بهعنوان امالقرای تشیع، بر ضرورت ارتقای امنیت اجتماعی و کاهش آسیبهای اجتماعی بهویژه در حوزه اعتیاد تأکید کرد و گفت: مقابله با مواد مخدر در افزایش امنیت اجتماعی مؤثر است.
جانشین فرمانده انتظامی قم از دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف ۷ کیلو و ۲۰۰ گرم شیشه جاسازیشده در یخچال خبر داد.
جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی و توقیف یک دستگاه خودروی کامیونت حامل مواد مخدر در پوشش ترهبار در محور قم ـ تهران خبر داد.
دوره آموزشی «کانون یاریگران زندگی در روستا» با حضور مسئولان استانی و محلی در فرمانداری جعفرآباد برگزار شد؛ دورهای که با هدف ارتقای مهارتهای اجتماعی و تقویت ظرفیتهای مردمی برای کاهش آسیبهای ناشی از مواد مخدر طراحی شده است.